Kemana lagi [Ikhlas ….]


Dengan nama ALLAH yang maha pengasih lagi maha penyayang

Katakanlah: “DIA lah ALLAH, yang maha Esa, ALLAH tempat bergantung, DIA tidak beranak dan tidak pula di peranakan. Dan tidak ada satupun yang menyamaiNya. (surat Al Ikhlas)

Saya sedang suka membaca surat ini, berulang ulang saya baca selama dua hari ini… Saya mencari ikhlas, saya belajar ikhlas, saya ingin ikhlas… ya ALLAH, bantu saya yang ingin ikhlas atas segala takdirMu. Anta Murrabbi, Anta Muallimi, Anta Maulana, ya ALLAH bimbinglah hamba, ajarkan hamba ilmu yang semakin mendekatkan diri hamba kepadaMu ya ALLAH, masukan hamba kedalam telaga ampunanMu dan JANGAN tinggalkan hamba wahai Illahi yang maha mendengar, dengarlah tangis hamba yang takut kepada azabMu… saya takut ya ALLAH, bergetar bibir saya beristighfar, Jangan tinggalkan saya ya ALLAH, Engkaulah pemilik semua kebaikan didunia dan akhirat saya nanti, beri saya ampunan pada saat menghadap Engkau di Mahkamah pengadilan tertinggi milikMu… saya TAKUT.

Saya sedang suka membaca surat ini … sekali, sepuluh kali, seratus saya petik sudah, dan akan terus saya petik bak dawai gitar napas saya, disetiap napas saya INSYA ALLAH.. Saya sedang belajar, bimbing saya untuk ikhlas ya RABB, kemana lagi saya bergantung jika bukan kepada MU,

Saya belajar ikhlas, kemana lagi saya meminta jika tak KAU kabulkan doa-doa saya, kemana lagi… Hamba ingin selalu bersamaMu disisa umur hamba ya Anta Ma’ana.

Pos ini dipublikasikan di Tulisan. Tandai permalink.

Tinggalkan Balasan

